Friday, March 4, 2011

Bengang

Adakalanya aku rasa diri ini terlalu sukar untuk berjaya
menghabiskan masa dengan benda2 yang aku rasa blh membuatkan aku jatuh
aku mula berfikir
apakah diri ini akn menjadi manusia yg berjaya
ATAU
hanya seorang yg pndi berkata tpi sebenarnya kosong di fikiran
aku tersentak lalu cuba utk bangun
memerhatikan gelak ketawa rakan2 yg riang
dlm hati kecil ini bertapa gembiranya mereka
aku tertawa kecil
bertapa susahnya kehidupan ini
aku meronta meraung inign saja aku lari kedunia lain
berbagai dugaan perlu dihadapi
adakalanya kecewa, manis pahit dan sebagainya
ku melihat jauh keatas langit
bertapa indahnya sinaran matahari petang menghiasi alam
aku tahu semua itu hanya sementara
kehidupan bagaikan satu permainan
yg kuat akan berjaya yg lemah pasti tersungkur layu......