Monday, February 21, 2011

The Green and The Red

aku tak tahu mengapa warna hijau menjadi pilihan di hati padahal sebelum ni aku lebih berminat pada warna merah. adakalanya kawan2 gelar aku c katak hijau sebab kadang2 aku akn jadi seperti itu memakai serba hijau  ke kuliah dari baju kasut beg smpi lah ke telefon semuanya hijau..bagi aku hijau dpt menenagkan fikiran sperti pokok2 yg menghiasai alam semula jadi dan apabila di pandang membuatkan diri terasa tenang. 
                                         

merah menyalah ibarat api yg sedang membara. tpi itu dulu sebelum wrna hijau menjadi pilhan hati.sperti wrna hijau juga warna merah ini memberi erti bagi diriku. dulu aku punya seorang teman sehingga lah dia hilng entah kemana. wrna merah ini bagaikan satu kekuatan yg menghiasai diri ini tak gentar walau apa jua rintangan yg melanda. wrna merah ini memberi sejuta kenangan, pengoranbanan kesusahan tangisan kerinduan semuanya ada disebalik c warna merah. tapi akn aku tgglkan wrna ini kerana ia telah melukai hati dan perasaan. di masa hadapn wrna hijau akan menjadi penyeri hidup seperti pokok2 yg memberikan oksigen kepada kita..